Diab-Pont Konyha

nálunk minden a cukorbetegekről szól

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (3 Votes)

A kalóriabevitel csökkentése minden fogyókúra alapja: fogyás abban az esetben történik, ha kalóriabevitelünk kevesebb, mint amennyit szervezetünk a napi tevékenység során felhasznál. Ilyenkor testünk a sejtek működése számára szükséges energiamennyiséget automatikusan kipótolja az erre a célra fenntartott raktárból, a zsírszövetből. A dolog természetéből adódóan minél kevesebb kalóriát viszünk be, annál gyorsabb a fogyás, de az extrém fogyókúrának súlyos egészségügyi következményei lehetnek.

A különböző szakmai szervezetek ajánlásai alapján az a megfelelő fogyókúra, amellyel egyszerre kevés (heti 0,5 – 1 kg), de folyamatos súlycsökkenés érhető el. Általánosságban elmondható, hogy a megfelelő diéta során nők esetében a napi kalóriabevitel legalább 1.000-1.200 kcal, férfiak esetében pedig 1.200-1.600 kcal. Annak meghatározása, hogy pontosan mennyi legyen a napi kalóriabevitel, függ többek között az életkortól, nemtől, fizikai aktivitástól stb., ebben érdemes szakember (dietetikus) tanácsát kérni.

A legszerényebb fogyás is csökkentheti a szívbetegség és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. A fogyásnak rengeteg különféle megközelítése létezik, és mindig vannak divatos, hihetetlen eredménnyel kecsegtető fogyókúrák. Van, amelyik a kalória-bevitelt korlátozza, alacsony zsírtartalmú ételeket rostdús tápanyagokkal egészíti ki vagy magas fehérjetartalmú tápanyagokat alacsony szénhidráttartalmúakkal kombinál. A tapasztalatok azt mutatják, hogy szervezetünk nem egyformán reagál a különböző módszerekre attól függően, hogy a has tájékán mekkora túlsúly halmozódott már fel.

Miért hajlamosabbak a nők hízásra?

  • A női hormonok elősegítik a kalóriák zsír formájában történő elraktározódását.
  • Kevésbé izmosak, mint a férfiak
  • Állandóan fogyókúráznak (amely elősegíti a hízást)
  • Gyakran két helyen dolgoznak (munkahelyen és otthon), ezért általában nem végeznek elegendő testmozgást.

Ön ételfüggő?

Az étel-függőség gyakran saját magunk által is megállapítható betegség. Válaszoljon Igennel vagy nemmel az alábbi kérdésekre:

  • Gyakran szedi vissza a már leadott súlyt?
  • Az elmúlt 5 év során kipróbált már legalább 5 féle fogyókúrát?
  • Van bármilyen problémája az étellel?
  • Sokat eszik rövid idő alatt?
  • Okoz-e nehézséget, hogy kontrolállja az étel mennyiségét?
  • Úgy érzi, hogy legszívesebben folyamatosan enne?
  • Pukkadásig képes enni?
  • Jelentenek-e problémát étkezési szokásai cukorbetegség kezelésében?
  • Befolyásolta-e az Ön testsúlya az élete bármely területét?
  • Minden nap megméri a súlyát? Esetleg többször is naponta?
  • Gyakran eszik többet, mint amennyit eredetileg eltervezett?
  • Aggódik-e Ön a súlya vagy a (ruha)mérete miatt?
  • Hány féle fogyókúrás módszert próbált már az alábbiak közül:
    • vizelet/hashajtó
    • hánytatás
    • böjtölés/éhezés
    • fogyókúrás gyógyszerek
    • kényszerből végzett testmozgás
    • léböjt-kúra
    • hipnózis
    • speciálisan fogyókúrás ételek és/vagy italokkal végzett kúra
  • Jobban szeret egyedül enni, mint társaságban?
  • Kerüli a tükröket?

Ha a legtöbb kérdésre igennel válaszolt, érdemes felkeresnie egy szakképzett táplálkozási tanácsadót vagy dietetikust, aki – a cukorbetegségét is figyelembe véve -megfelelő tanácsokkal tud segíteni abban, hogy az Ön együttműködésével megszűnhessen az étkezéssel kapcsolatos kényszer.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés