Diab-Pont Konyha

nálunk minden a cukorbetegekről szól

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (2 Votes)

Testsúlyunk megfelelő szinten tartásához elengedhetetlen, hogy az étkezéssel és a testmozgással kapcsolatos felfogásunkat megváltoztassuk. Sokan kezdenek el veszíteni súlyukból egy fogyókúra során, azonban a visszahízás elkerülése csak nagyon keveseknek sikerül. A II. típusú diabéteszben szenvedők esetében ez különösen nehéz, ezért talán segíthet néhány, már kipróbált ötlet:

  • Reális célokat tűzzünk kimagunk elé! Túlsúlyos emberek esetében már a kis mértékű fogyás is jelentősen lecsökkentheti a szivet érintő kockázatokat. Ideális esetben egy túlsúlyos embernek testsúlya legalább 15%-tól kellene megszabadulnia, főleg akkor, ha II. típusú cukorbeteg.
  • A rendszeres testmozgás elengedhetetlen a fogyókúra eredményének megtartásához.
  • Az éhségérzet még nem ok az evésre. A sok evéshez szokott gyomor kitágul, és egészen addig áhítozik nagyobb adag étel után, amíg a lecsökkent mennyiségek hatására össze nem szűkül.
  • Legyünk őszinték az elfogyasztott étel mennyiségével kapcsolatban, és nagyon figyeljünk a bevitt kalóriára. Azok a tanulmányok, amelyek az elfogyasztott étel mennyiségének bevallásán alapulnak azt mutatják, hogy az érintettek nagyon rosszul becsülik meg az adagokat (jellemzően alulbecsülik a magas kalóriatartalmú, míg túlbecsülik az alacsony kalóriájú ételeket). Még az is előfordult, hogy egy dietetikus 10%-kal kevesebbnek gondolta a valós mennyiséget. Azok az emberek, akik nem figyelnek alaposan oda mindenre, amit megesznek, hajlamosak arra, hogy túlzott mennyiségű kalóriát fogyasszanak el a fogyókúrájuk során.
  • A fogyást követően fontos odafigyelni arra, hogy ne hízzunk vissza. A megfelelő testsúly megtartása érdekében alaposan meg kell terveznünk az étkezéssel bevitt és a testmozgással elégetett kalória arányát. Egy idő után ez a tervezés természetessé válik a számunkra.

A megfelelő fogyás kulcsa: az anyagcsere fenntartása!

A leghatékonyabb fogyást úgy érhetjük el, ha felgyorsítjuk az anyagcserénket. Ezt úgy tudjuk elérni, ha a napi kalóriabevitelt egyenletes szétosztjuk, rendszeres testmozgást végzünk, nem iktatunk ki étkezést, és nem folytatunk drasztikus fogyókúrát. Ha például napi 1500 kalóriát fogyasztunk, akkor ezt három főétkezésre és 1 vagy 2 kisétkezésre osszuk szét. Ezáltal szervezetünk kevesebb kalóriát tárol el zsírként, mint ha a teljes mennyiséget egyszerre fogyasztottuk volna el. Ezáltal anyagcserénk is megfelelő lesz.

Néhány hasznos gondolat, amely segít abban, hogy kimásszunk a “fogyókúra” nevű mókuskerékből:

  • Nagyon fontos, hogy ne csak az ételek mennyiségére, hanem a minőségükre is figyeljünk. Ha hajlandóak vagyunk jobb minőségű ételeket választani, akkor szinte biztos, hogy könnyebb lesz elérni a súlycsökkenést. Ha lehet, mindig az alacsony zsírtartalmú élelmiszereket válasszuk.
  • Hagyjunk fel a tökéletes fogyókúra keresésével, mert ilyen nem létezik. Gondoljuk csak át, hogy miért létezik ennyi féle súlycsökkentő diéta? Mert egyik sem igazán jó. Ha az lenne, mindenki azt alkalmazná!
  • Sokan vannak, akik jónak és rossznak bélyegzik az ételeket. Az egész életük az étel körül forog, és személyes kudarcnak tekintik, ha nem sikerül lefogyniuk. Ezáltal sérül az önbecsülésük is, pedig az igazság az, hogy bármilyen fogyókúrával csak akkor lehet eredményt elérni, ha az egyénre szabott, illeszkedik az egyén életmódjához, és az általa kedvelt ételekhez.

A megfelelő fogyás kulcsa: az anyagcsere fenntartása!

A leghatékonyabb fogyást úgy érhetjük el, ha felgyorsítjuk az anyagcserénket. Ezt úgy tudjuk elérni, ha a napi kalóriabevitelt egyenletes szétosztjuk, rendszeres testmozgást végzünk, nem iktatunk ki étkezést, és nem folytatunk drasztikus fogyókúrát. Ha például napi 1500 kalóriát fogyasztunk, akkor ezt három főétkezésre és 1 vagy 2 kisétkezésre osszuk szét. Ezáltal szervezetünk kevesebb kalóriát tárol el zsírként, mint ha a teljes mennyiséget egyszerre fogyasztottuk volna el. Ezáltal anyagcserénk is megfelelő lesz.

Néhány hasznos gondolat, amely segít abban, hogy kimásszunk a “fogyókúra” nevű mókuskerékből:

Nagyon fontos, hogy ne csak az ételek mennyiségére, hanem a minőségükre is figyeljünk. Ha hajlandóak vagyunk jobb minőségű ételeket választani, akkor szinte biztos, hogy könnyebb lesz elérni a súlycsökkenést. Ha lehet, mindig az alacsony zsírtartalmú élelmiszereket válasszuk.

Hagyjunk fel a tökéletes fogyókúra keresésével, mert ilyen nem létezik. Gondoljuk csak át, hogy miért létezik ennyi féle súlycsökkentő diéta? Mert egyik sem igazán jó. Ha az lenne, mindenki azt alkalmazná!

Sokan vannak, akik jónak és rossznak bélyegzik az ételeket. Az egész életük az étel körül forog, és személyes kudarcnak tekintik, ha nem sikerül lefogyniuk. Ezáltal sérül az önbecsülésük is, pedig az igazság az, hogy bármilyen fogyókúrával csak akkor lehet eredményt elérni, ha az egyénre szabott, illeszkedik az egyén életmódjához, és az általa kedvelt ételekhez.

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés