Diab-Pont Konyha

nálunk minden a cukorbetegekről szól

fogyokura-logo

A kalóriabevitel csökkentése minden fogyókúra alapja: fogyás abban az esetben történik, ha kalóriabevitelünk kevesebb, mint amennyit szervezetünk a napi tevékenység során felhasznál. Ilyenkor testünk a sejtek működése számára szükséges energiamennyiséget automatikusan kipótolja az erre a célra fenntartott raktárból, a zsírszövetből. A dolog természetéből adódóan minél kevesebb kalóriát viszünk be, annál gyorsabb a fogyás, de az extrém fogyókúrának súlyos egészségügyi következményei lehetnek.

Testsúlyunk megfelelő szinten tartásához elengedhetetlen, hogy az étkezéssel és a testmozgással kapcsolatos felfogásunkat megváltoztassuk. Sokan kezdenek el veszíteni súlyukból egy fogyókúra során, azonban a visszahízás elkerülése csak nagyon keveseknek sikerül. A II. típusú diabéteszben szenvedők esetében ez különösen nehéz, ezért talán segíthet néhány, már kipróbált ötlet:

Sokan elmondhatjuk, hogy rengeteg könyvet elolvastunk, kipróbáltuk az éppen aktuális fogyókúrás csodaszereket, kiválóan tudjuk értelmezni az élelmiszerek csomagolásán feltüntetett összetételeket – vagyis minden tekintetben kitűnőre vizsgáznánk táplálkozástudományból. Ám mielőtt bűnbakot keresnénk amiért súlyunk mégsem érte el a kívánt célértéket, jó ha tudjuk, hogy a vizsgálatok szerint a legtöbb ember szerint saját étkezési szokásai sokkal jobbak, mint valójában.

Az év végi ünnepek és a mozgásszegény hideg hónapok eredménye, hogy a tél végére szinte mindenkin lerakódik több-kevesebb súlyfelesleg. A cukorbetegek számára az optimális testsúly nagyon fontos vércukorszintjük érdekében, azonban a fogyás tekintetében nekik sokkal több szempontot kell figyelembe venniük.